SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki kavram. Ancak bu iki kavram konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışdoneş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-ticaret siteleri ciğerin kritik olan bu iki kavram, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki kavram da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olur, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu alfabemızda vakit vakit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş on elan harisgurur ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması ciğerin yapılan çaldatmaışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk arkaışı işlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini fazlalıkrmaya yönelik bir çaldatmaışma olan SEM, jüpiter kitlesini imar etmek açısından da berenarı önemlidir. üste SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi müdrike arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe ciğerin verilen reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları sınırlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde kılmak ciğerin yapılan çaldatmaışmalardır. Elkızı, bu karşıtlaştırmayı beş on elan harisgurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki fark; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşıtlığında, SEO’nun ise ciğererik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. Kısaca SEO ciğerin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi ciğerin yeni bir ödeme mimarilmaz.
Bunun haricinde bir önemli fark da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik süre içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama kavramı arasındaki bir özge önemli fark da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları olduğu ciğerin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çaldatmaışmalarında bu kondisyon değişikdır. SEO çaldatmaışmaları elan natürel uygulamaları kapsar ve sitenize elan örgensel bir yoğunluk temizışı sağlamlar.
Bu iki kavram, ciğererik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki ciğererikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise nişangâh elan ticari olduğu ciğerin ciğererikler SEO çaldatmaışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu oranlamak değildir ki SEM ciğererikleri kalitesizdir. Yalnızca iki kavram arasındaki ciğererik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan elleme evet da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakılırsa ikisinden de faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.