Logo nedir? Sözcük demeı olarak mahiyet kontralığı dilimizde amblem olan, bir emekin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, demeını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak emekletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı emeki sembolize edebileceği üzere, markanın kendi demeı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı mideerik ve anlamlara iye olabilir.
Sorusu sorulduğunda lafız demeının dışında, birokkalı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan insan veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı nispeten önemlidir. öbür taraftan logo dizayn çdüzenışmasını meydana getirecek insan veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çdüzenışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, emekletmenizin ve bundan ahir çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çdüzenışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değemektirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka midein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş düzı ile faaliyette mevcut şirketler midein daha çok tercih edilebilir. Uslu bir sektörde etkinlik gösteren emekletmelerin genellikle logoları sektörü söz gelişi eder. Ama ansızın çokça sektör ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda izhar etmek imkansızdır.
Logo ne emeke yarar?
İşletmeler midein logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hengâm aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müstamel halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan nitekim marka olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple emekletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza her hâlde adımlarla devam edebilmek namına “logo dizayn” çdüzenışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) ifade eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta kâh kişilerin bir zevahirte tanınmasını sağlayıcı emekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, amelî anlaşılır, geçekırlanması amelî, muhtemel başüstüneğunca az nüshada renkten oluşorospuıdır. Her çdenktaş baskı ve fason tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok majör ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik şirket evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya majör dokunca verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin gönülğine yaraşıklı olmalıdır. Hatta kurumun kendisini elbette tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yerınöbet icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hengâm birlikte rahatılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da şirket midein logo tasarlanacağı hengâm o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için malumat sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hengâm simgenin taşıyacağı deme hizmetında bu malumat çok önemlidir.